Klachtenregeling

Hieronder vind je de klachtenregeling van het Echocentrum Almere.

Samen werken aan goede zorg. Vragen, klachten of complimenten? We horen graag van je.

Samen met jou willen we goede zorg en diensten leveren, in een veilige en prettige omgeving. Als het beter kan, laat het ons dan zo snel mogelijk weten.
We zoeken samen naar een oplossing.

Het kan voorkomen dat je niet tevreden bent over de geleverde zorg en behandeling en dat je een klacht hebt. Hieronder lees je hoe je een klacht kan indienen.

 

Stap 1: Bespreek je klacht met de betreffende hulpverlener
Zit je met vragen, twijfels of bent je ergens ontevreden over? Vertel het aan de betreffende hulpverlener. Het is belangrijk dat je eerst in gesprek gaat met de persoon op wie de klacht betrekking heeft. Zij wil namelijk graag van je leren en stelt het doorgaans zeer op prijs om het te horen als een cliënt niet tevreden is. Een goed gesprek kan vaak al verhelderen en onvrede wegnemen. Zij kan meer uitleg geven over de manier van (be)handelen en mogelijk excuses aanbieden.

 

Stap 2: Schakel een klachtenfunctionaris in

Lukt het niet om er samen uit te komen? Of wil je hulp bij het indienen van een klacht? Neem dan contact op met Klachtenportaal Zorg. Klachtenportaal Zorg is een externe onpartijdige organisatie waar we zijn aangesloten om onvrede en klachten over onze zorg te helpen oplossen. Klachtenportaal Zorg werkt onafhankelijk en helpt je graag verder met ondersteuning en advies. Ook bemiddelt de klachtenfunctionaris bij het vinden van een oplossing.

Heb je jouw klacht of onvrede opgestuurd, dan beoordeelt Klachtenportaal Zorg of deze voldoet aan de voorwaarden om deze in behandeling te nemen en welke procedure erbij past. Als er informatie ontbreekt of onduidelijk is, nemen zij contact met je op om het volledig te maken en ervoor te zorgen dat de klachtenprocedure goed opgestart wordt.

Wil je advies over hoe je om kunt gaan met een situatie waar je ontevreden over bent? Ook dan kan je contact opnemen met Klachtenportaal Zorg. Je start dan nog geen procedure op.

Geef je klacht door met het klachtenformulier op de website van Klachtenportaal Zorg. Je kunt ook een email sturen aan info@klachtenportaalzorg.nl  Weet je niet welke klachtenprocedure voor jou geldt? Ook daar kan Klachtenportaal Zorg je bij helpen.

Alles wat je de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk.

De echoscopiste probeert, eventueel samen met de klachtenfunctionaris, jouw klacht binnen zes weken af te handelen. Als je er met de echoscopiste en bemiddeling van de klachtenfunctionaris niet uitkomt, kun je je klacht voorleggen aan de Geschilleninstantie Verloskunde. Deze onafhankelijke instantie onderzoekt en beoordeelt of je klacht gegrond is. Zij doet hierover een bindende uitspraak.

Voor meer informatie: www.geschilleninstantieverloskunde.nl 

 

nl_NL