Complaints procedure

Below you will find the complaints procedure of the Ultrasound Center Almere.

Working together for good care. Questions, complaints or compliments? We horen graag van je.

Together with you, we want to provide good care and services in a safe and pleasant environment. If there is room for improvement, please let us know as soon as possible.
We look for a solution together.

It may happen that you are not satisfied with the care and treatment provided and that you have a complaint. Below you can read how you can file a complaint.

 

Step 1: Discuss your complaint with the relevant care provider
Do you have questions, doubts or are you dissatisfied with something? Tell the relevant care provider. It is important that you first talk to the person to whom the complaint relates. She would like to learn from you and usually appreciates hearing if a client is not satisfied. A good conversation can often clarify matters and remove dissatisfaction. She can provide more explanation about the manner of treatment and possibly offer an apology.

 

Step 2: Hire a complaints officer

Lukt het niet om er samen uit te komen? Of wil je hulp bij het indienen van een klacht? Neem dan contact op met Klachtenportaal Zorg. Klachtenportaal Zorg is een externe onpartijdige organisatie waar we zijn aangesloten om onvrede en klachten over onze zorg te helpen oplossen. Klachtenportaal Zorg werkt onafhankelijk en helpt je graag verder met ondersteuning en advies. Ook bemiddelt de klachtenfunctionaris bij het vinden van een oplossing.

Heb je jouw klacht of onvrede opgestuurd, dan beoordeelt Klachtenportaal Zorg of deze voldoet aan de voorwaarden om deze in behandeling te nemen en welke procedure erbij past. Als er informatie ontbreekt of onduidelijk is, nemen zij contact met je op om het volledig te maken en ervoor te zorgen dat de klachtenprocedure goed opgestart wordt.

Wil je advies over hoe je om kunt gaan met een situatie waar je ontevreden over bent? Ook dan kan je contact opnemen met Klachtenportaal Zorg. Je start dan nog geen procedure op.

Submit your complaint using the complaints form on the Healthcare Complaints Portal website. You can also send an email to mailto:info@klachtenportaalzorg.nl  Do you not know which complaints procedure applies to you? The Healthcare Complaints Portal can also help you with that.

Everything you tell the complaints officer is confidential.

The ultrasound technician, possibly together with the complaints officer, will try to handle your complaint within six weeks. If you cannot reach an agreement with the sonographer and the mediation of the complaints officer, you can submit your complaint to the Midwifery Disputes Body. This independent body investigates and assesses whether your complaint is justified. It makes a binding decision on this.

For more information: www.geschilleninstantieverloskunde.nl 

 

en_US